Terminal Decline
Pozostając w humorystycznych klimatach, kolejny tryptyk, który mnie zaskoczył. W sumie to kształty elementów mnie zaskoczyły, bo już zdążyłam się przyzwyczaić do tych charakterystycznych elementów z poprzednich tryptyków i teraz tak jakoś dziwnie :) Jakościowo też trochę gorsze się wydają, a może to tylko moja tęsknota za tamtymi prostymi kształtami :) Niemniej jednak humor na poziomie, super do układania :)
Po serii porwań samolotów w Stanach Zjednoczonych na przełomie lat 60. i 70. XX wieku, w 1972 r. zdecydowano o wprowadzeniu kontroli bezpieczeństwa w portach lotniczych. Fińska firma Outokumpu przystosowała używane dotychczas w górnictwie wykrywacze metalu do warunków lotniskowych. W kolejnych latach systemy kontroli rozwijane był przez Rapiscan System. Po zamachu terrorystycznym z 11 września 2001 roku na World Trade Center i Pentagon przeprowadzanie kontroli bezpieczeństwa stało się obligatoryjne na wszystkich lotniskach cywilnych na świecie. Później zwolniono z tego obowiązku kilkanaście lokalnych portów w Afryce i Nowej Zelandii, obsługujących wyłącznie małe, kilkunastoosobowe samoloty, realizujące lokalne loty.
Kontrola bezpieczeństwa na lotniskach w Polsce nadzorowana jest przez poszczególne porty. Jest dokonywana przez Służbę Ochrony Lotniska (SOL), a dawniej przez Straż Graniczną. Od osób sprawujących kontrolę bezpieczeństwa wymagany jest certyfikat operatora kontroli bezpieczeństwa wydany przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.